W miejscowości Kartuzy krzyżują się drogi wojewódzkie nr 211 i 224 i 228 stanowiące główne szlaki transportowe województwa. Ich standard techniczny oraz poziom bezpieczeństwa, w związku ze znacznym wzrostem ruchu drogowego maleje. Zwarta tkanka miejska uniemożliwia rozbudowę istniejących dróg na terenie miasta. W związku z tym, zachodzi konieczność budowy obwodnicy Kartuz – Etap III. Celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta Kartuzy poza teren zabudowany, podniesienie poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu w tym szczególnie niechronionych, skrócenie dostępu mieszkańcom środkowej i południowo zachodniej części województwa do aglomeracji Trójmiasta. Realizacja inwestycji przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz poprawy płynności i komfortu podróżowania w rejonie. Wpłynie również na poprawę warunków życia, a także podniesie walory inwestycyjne subregionu
Zakres zadania inwestycyjnego obejmuje budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej na odcinku ok. 2,5 km od skrzyżowania ist drogi wojewódzkiej nr 228 (ul. Zamkowa w ciągu DW228) z drogami gminnymi nr 155982G i nr 155561G po południowo-wschodniej stronie ternu zabudowanego Kartuz. Do połączenia z rondem na skrzyżowaniu z DW211 i wykonanym odcinkiem obwodnicy Kartuz po wschodniej stronie miejscowości (ciąg DW224 / ul.Gdańska).
Wymagane dane techniczne projektowanej obwodnicy Kartuz:
Kategoria | Wojewódzka |
Klasa | G |
Kategoria ruchu | KR4 (115 kN/oś) |
Prędkość projektowa Vp | 50km/h |
Prędkość miarodajna Vm | 50km/h; 60km/h; 70km/h (w zależności od przekroju i ograniczenia prędkości) |
Przekrój | 1/2 |
Szerokość pasa ruchu | 3,50m + opaska 0,50m |
Szerokość poboczy | 1,50m |
Ciąg pieszo-rowerowy | 3,00m (strona zachodnia / północna) |
Pobierz plan sytuacyjny
Orientacja
Zakres robót objętych projektem:
- wycinkę zieleni (lasy / drzewa / krzewy)
- rozbiórkę elementów infrastruktury kolidujących z projektowanym układem drogowym,
- wykonanie obwodnicy Kartuz - droga wojewódzka jednojezdniowa dwukierunkowa,
- wykonanie skrzyżowań na połączeniu obwodnicy z istniejącym układem drogowym – drogi wojewódzkie 228 (ul. Zamkowa), 224 (ul. Kościerska), 211 (ul. Gdańska) oraz z drogami gminnymi,
- wykonanie ciągów pieszo-rowerowych, chodników,
- wykonanie ciągu pieszo-rowerowego łączącego projektowaną obwodnicę z ul. Leśną w Kartuzach,
- wykonanie przepustów (PZM) dla płazów i małych ssaków oraz przepustów drogowych,
- wykonanie / przebudowa zjazdów na tereny przyległe do inwestycji oraz do zbiorników,
- wykonanie obiektu WS-1 nad linią kolejową nr 214 (zintegrowany funkcją przejścia dla zwierząt),
- wykonanie obiektu WS-2 nad drogą gminną niepubliczną na dz. nr 179/12,
- wykonanie obiektu WS-3 nad linią kolejową nr 229 (zintegrowany funkcją przejścia dla zwierząt),
- wykonanie odwodnienia drogi: rowy, kanalizacja deszczowa, zbiorniki wraz z ogrodzeniem,
- wykonanie infrastruktury kolidującej z projektowanym układem drogowym,
- wykonanie oświetlenia drogowego,
- wykonanie docelowej organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie innych robót w celu prawidłowej realizacji inwestycji.